Besøg Chiang Rai Thailand

Vi blev hentet på vores hotel kl 7.30 lørdag morgen og begyndte vores rejse til Chiang Rai i nordthailand.

Vi kørte omkring 1 time til Hot Springs hvor vi kogte små æg i det varme vand, og bagefter nød dem til en kop kaffe inden turen gik videre nordpå.

Herefter nåede vi til det hvide tempel i Chiang Rai, vores guide fortalte os om hvad templet betød, hvem der havde bygget den og hvad formålet har været.

Dette tempel er moderne og helt unikt i forhold til mange andre vi har set på vores rejse i Thailand. Stedet er smukt og fredfyldt og med en lækker natur.

Vi gik over broen til paradiset i dette tempel og modsatte vej ud, hvilket betød vi fik en set hele tempel området, blandt andet det gyldne toilet og ønskebrønden.

Herfra kørte vi mod den gyldne trekant. Fra broen hvor vi gik ombord kunne vi nemt se alle 3 lande men vi købte en halv times sejltur i Mekong floden for at komme tættere på landene.

Historien om dette område er meget spændende. Vi gik i land i Laos og havde mulighed for at smage deres hjemmelavede whisky lavet af blandt andet banan, ingefær, tiger penis, kobra slange og skorpioner.

Der var gode muligheder for at købe en masse kopi tasker i dette område, som er billigere end i Thailand eller nyde en forfriskning mens vi havde udsigt til floden.

Herfra fortsatte sejlturen tilbage til Thailand og tilbage i bussen hvor vi kørte en kort tur på 10 min op til en lokal restaurant og fik en dejlig buffet frokost.

Vi fortsatte busturen til Mae Sai, grænsen til Burma, hvor der kunne udforskes og shoppes og samtidig opleve hvordan de burmesiske og thailandske folk handler med hinanden.

Vi begyndte hjemturen, og på denne tur besøgte vi en bjergstamme landsby, hvor man kunne opleve de langhalsede kvinder mod betaling. Denne landsby var kort forinden blevet delvist ødelagt af regnen, så der var fuld gang i byggerier af nye bambus hytter.

Vi havde et enkelt stop mere på en tank station hvor vi kunne købe lidt forfriskninger til den 3 timer lange køretur hjem.

Det er en spændende tur hvor man ser rigtig mange ting og ser mange attraktioner i Nord Thailand. Helt sikkert en fascinerende tur, hvor der er meget historie og vi fik en masse gode oplevelser med i bagagen.

Vores guide var underholdende og havde styr på historien, hun var god til at hjælpe, underholde og fortælle vidt og bredt, hvilket gav en god indlevelse i kulturen.